پرش به محتوا

ثبت بازخورد ژرف جیمز وب بر روی زمین

اولین تصویر ژرف جیمز وب

انجمن نجوم نیشابور قصد دارد اولین عکس‌العمل شما را در برابر اولین تصویر جیمزوب را ثبت کند از این رو تصویر خوشه‌ی کهکشانی SMACS 0723 را به دوستان و عزیزان خود نشان دهید و به کمک متن زیر آنها را از محتوایی که می بینند آگاه کنید. از عکس‌العمل آن‌ها  فیلم کوتاه آماده کرده و به آیدی تلگرام @khomarian6135 در تلگرام و یا شماره ۰۹۳۵۸۵۸۹۷۹۱ در واتساپ ارسال کنید. از فیلم های ارسالی شما کلیپی به جهت ثبت تاریخی این رویداد در شبکه اجتماعی انجمن منتشر خواهد شد .

“شما قراره به عمیق‌ترین تصویری که توسط تلسکوپ جیمز وب (تیزبین‌ترین چشم زمین) تهیه شده نگاه کنید. تصویری از یک خوشه کهکشانی که نور کهکشان‌های داخلش ۴.۶ میلیارد سال طول کشیده تا به ما برسه. حتی نور بعضی از کهکشان‌های داخل تصویر ۱۳.۶ میلیارد سال تو راه بوده؛ کهکشان‌های اولیه!!! شما جزو اولین انسان‌هایی هستی که داری به این تصویر نگاه می کنی و اینو یادت نره جیمز وب در ادامه ماموریتش قراره به فاصله ۱۳.۸ میلیارد سال نوری چشم بدوزه؛ چیزی نزدیک به آغاز جهان یعنی بیگ بنگ. حالا اگه اجازه میدی دوست دارم از ری اکشنت تصویری تهیه و اون رو در تاریخ ثبت کنم.”

تصویر با کیفیت را از اینجا دانلود کنید

توجه : لطفا برای ضبط ویدئو به این نکته توجه داشته باشید که از تصاویر شما کلیپ کوتاهی جهت انتشار در شبکه های اجنماعی تهیه خواهد شد از این رو لطفا از پوشش مناسب استفاده شود. (از انتشار فیلم های خارج از شئونات اسلامی خودداری خواهد شد )

همچنین در صورت تمایل و اعلام شخصی شما ری اکشن های ثبت شده نیز به صورتی استوری در پیج اینستاگرام انجمن نیز منتشر می شود.

 

درصورت نیاز می توانید توضیحات سایر تصاویر منتشر شده توسط جیمزوب را مطالعه و در صورت نیاز از آنها استفاده نمایید.

۱- تلسکوپ فضایی جیمز وب ناسا جزئیات سحابی سیاره ای حلقه جنوبی را که قبلا از دید اخترشناسان پنهان شده بود، فاش کرد. سحابی

های سیاره ای پوسته های گاز و غباری هستند که از ستارگان در حال مرگ خارج می شوند.
نمای مادون قرمز قدرتمند وب، دومین ستاره این سحابی را به همراه ساختارهای استثنایی ایجاد شده در زمانی که ستاره ها گاز و غبار اطراف خود را شکل می دهند، به نمایش می گذارد.

جزئیات جدیدی مانند این، از مراحل پایانی زندگی یک ستاره، به ما کمک می کند تا درک بهتری از چگونگی تکامل ستارگان و تغییر محیط آنها داشته باشیم.
این تصاویر همچنین ذخیره‌ای از کهکشان‌های دوردست را در پس‌زمینه نشان می‌دهند. بیشتر نقاط نورانی چند رنگی که در اینجا دیده می‌شوند کهکشان‌ها هستند نه ستاره‌ها.

منبع

 

۲- تلسکوپ فضایی جیمز وب ناسا مهدکودک های ستاره ای در حال ظهور و ستارگان منفرد را در سحابی کارینا نشان می دهد که قبلاً پنهان شده بودند.
تصاویر «صخره‌های کیهانی» قابلیت‌های دوربین‌های وب را برای بررسی غبار کیهانی نشان می‌دهند و نور جدیدی را در مورد چگونگی شکل‌گیری ستاره‌ها می‌تابانند.
گرفتن اشیاء در مراحل اولیه و سریع ستاره‌زایی دشوار است، اما حساسیت فوق‌العاده وب، قدرت تفکیک فضایی و قابلیت تصویربرداری می‌تواند این رویدادهای گریزان را شرح دهد.

منبع

۳-در یک تصویر عظیم جدید، تلسکوپ فضایی جیمز وب ناسا جزئیاتی از گروه کهکشانی «کوئینتت استفان» را نشان می‌دهد که قبلاً دیده نشده بود.
نزدیکی پنج نفره استفان به اخترشناسان جایگاهی در کنار حلقه برای ادغام و فعل و انفعالات کهکشانی می دهد.
تصویر جدید وب با جزئیات نادری نشان می دهد که چگونه کهکشان های متقابل باعث تشکیل ستاره در یکدیگر می شوند و چگونه گاز موجود در کهکشان ها مختل می شود.
این تصویر همچنین جریان‌های خروجی را نشان می‌دهد که توسط یک سیاه‌چاله در کوئینتت استفان با سطحی از جزئیات که قبلاً دیده نشده بود، نشان می‌دهد.
گروه‌های کهکشانی فشرده مانند این ممکن است در کیهان اولیه زمانی که فوق‌گرم می‌شدند، رایج‌تر بوده‌اند، ممکن است موادی که در حال سقوط هستند، به سیاه‌چاله‌های بسیار پرانرژی دامن بزنند.

منبع

۴- آینه عظیم وب، ابزار دقیق، نیروها را برای ثبت دقیق ترین اندازه گیری های نور ستارگان در اتمسفر سیاره ای خارج از منظومه شمسی تا به امروز به دست آوردند.
طیف نور – که حاوی اطلاعاتی در مورد ساختار جو سیاره ای در فاصله ۱۱۵۰ سال نوری از ما است – نشانه مشخصی از آب را نشان می دهد.
قدرت سیگنالی که وب شناسایی کرده است به نقش مهمی که تلسکوپ در جستجوی سیارات بالقوه قابل سکونت در سال های آینده ایفا خواهد کرد اشاره دارد.
نمای جدید قدرتمند وب همچنین شواهدی از مه و ابرها را نشان می دهد که مطالعات قبلی روی این سیاره آن را شناسایی نکرده بودند.

منبع